niedziela, 2 maja 2010

MEDALIONY Z PARKU GUELL






Park Guell to bajkowe miejsce w Barcelonie. Wchodząc tam przenosimy się w inny wymiar. Do wykonania tego naszyjnika wykorzystalam kolorowe medaliony z motywem słońca, autorstwa współpracownika Gaudiego Josepa Marii Jujola- specjalisty w dziedzinie ceramicznych kolaży. Medaliony zdobią sufit sali kolumnowej wspartej na doryckich kolumnach.
Prezentowany naszyjnik to drugi przedmiot z kolekcji inspirowanej detalami architektonicznymi A. Gaudiego, wykonany na prosbę mojej starszej córki Kasi -studentki II roku Architektury PW, którą Gaudi skłonił do wyboru kierunku studiów :) Gwoli przypomnienia pierwszy był wisior Casa Mila z wykorzystaniem pięknych balustrad balkonów z florystycznym motywem.
Naszyjnik został pokryty tęczową oksydą idealnie podkreslającą charakter biżuterii i barwę kryształów Swarovskiego Bermuda Blue. Element wykonałam drugi raz, ponieważ starając się wiernie przeniesć motyw z Parku Guell wyrzeźbiłam niemal identyczny wzór jak w srodku medalionu, czym wzbudziłam wesołosć rzeczonej mojej pierworodnej latorosli, która dostrzegła na tych medalionach wizerunek.... Snoopyiego czyli postaci z kreskówek. Kiedy się przyjrzałam blizej to cóż, muszę jej przyznać rację, rzeczywicie zarys w centrum medalionu przypomina Snoopyiego. Moze niejaki Charles M. Schulz czyli twórca kreskówki tez szukał inspiracji w detalach Gaudiego :D

3 komentarze:

  1. bardzo piękna oryginalna forma - świetna inspiracja !!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny naszyjnik!!!
    i rzeczywiście, ja też widzę Snopyiego :D
    a pierwszy raz jak oglądałam zdjęcie to przeoczyłam ten szczegół,musiałam wrócić do zdjęcia i się przyjrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna i oryginalna praca. Świetnie zaoksydowałaś medalion, wygląda nieziemsko :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...